Vädersnack!

Idag är det ÄR det verkligen snökaos ute. När jag kommit till jobbet för att öppna möttes jag av en 4 dec liten snöhög alldeles frömför dörren. Skottade bort den. Och all annan snö som låg på bron. Tre kvart senare... Lika snöigt igen. Suck. Hur mycket kan det snöa egentligen?

Jag har en hundkille därhemma som å andra sidan älskar snön. Ovetandes om att han är ganska liten, kastar han sig ut i snön. Det han glömmer bort gång på gång är däremot att han inte tar sig upp själv. Det måste se ganska roligt ut när jag ligger på knä i dikena lite varstans och försöker fiska upp honom. Ser ni några ben som sticker upp i vädret så är det förmodligen bara jag som agerar livräddare.

Kramar Maria
(som hoppas att ni tar er ut, snöoväder till trots, till sågmyra idag)
:)

1 Kommentar till " Vädersnack! "

Sandra Rönningen sa...

Ja herregud vilket väder! Jag har inte ens varit utanför dörren idag och det har varit skönt! =) Blev så glad när jag såg att ni hade fått in lite nya grejor från Different Design! Har en liten tävling på min blogg förresten. Blev inspirerad av er tävling! Kram på er!

Powered by Blogger