Funderingar och beslut









Känns lite konstig när jag lägger ut kort på alla
"mina" barn att skriva detta. Men samtidigt känns det
såå skönt.
Jag/vi har beslutat att ta ett sabbats år från fotograferandet!
Vi har ju i dag två verksamheter i en och det känns inte längre
hållbart att inte räcka till åt något håll. Jag kommer from
1 augusti lägga all min tid i butiken och inte ta emot
några nya fotokunder.
Naturligvis finns jag kvar (åtminstonde under sabbats året) för
gamla kunder. Så alla halvåringar som varit hos oss får såklart
komma och göra sina 1-års bilder. Det blir alltså inte att klippa
helt då det hunnit till att bli en heldel kunder genom åren =)

Hoppas att ni har förståelse för vårat beslut.
Ni som känner mig vet hur viktigt det är att energin och
glädjen finns i mitt arbete med bilder. Behöver nu tiden
för att antingen hitta tillbaka till den eller inte. Vår Linda som
varit hos oss 1 år nu går hem på mammaledighet och vem vet
om 1 år är vi kanske fotohungriga igen ha,ha
Plus att jag ev har en ny energikälla som bara behöver hitta
sin väg..eller hur M ;) ?
Mycket hängerlöst men med detta beslut är jag övertygad
om att detta kommer att sluta bra hur det än blir.


För övrigt har det i dag kommit nytt till outleten
hör av mig igen med vad när allt är på plats.

Har också mera trevligheter på G inför hösten!

Kram alla
underbara
// Petra

9 Kommentar till " Funderingar och beslut "

Karro sa...

Hoppas du får en fint viloår från fotograferandet och hittar lusten igen Petra! Du är verkligen duktig, men ibland behöver man en paus!
Hoppas ni har en fin sommar!
Kramar karro

Malins blogg sa...

OOOOneeeeej vad tråååkigt!!!! jag som hade tänkt att göra en lika fotoserie med den här lilla nya bebben :-( men jag förstår att det är tidskrävande, ni behöver ledig tid och ta igen allt! men tråkigt är det ju förstås...myyyycket tråkigt! för det finns ju ingen som är som DU Petra!!!!
Kraam Malin

Anonym sa...

Nej, va tråkigt. Hoppas du hittar inspirationen igen. Kram Jenny, Fredrik o Emma Ehrling

Anna sa...

nej vad trist!! Men har full förståelse! Då blir det med andra ord inga underbara "dagis" bilder i höst då..:(

Calimero Familjebutiken sa...

Tack för era gulliga ord. Men jag måste nog påpeka en gång till att gamla kunder där nya syskon kommer där magar växer osv och även dagis fungerar som vanligt. Möjligtvis med färre tider att välja på.
Detta är inget man klipper över en natt.. Har bara beslutat att inte ta in nya kunder och på såvis försöka minska fotograferandet.
// Petra

Unknown sa...

Du gör helt rätt! Man måste ibland prioritera bort roliga saker för att orka med sig själv, sin familj och det man brinner för, annars kanske ingenting känns rolig tillslut och det är det ju inte värt! Jag är så glad att vi hann med och ta bilder för dig, för du är helt undertbart duktig på att ta bilder Petra, så jag hoppas att du hittar energin igen=)!
Kram Lisa

Annas hjärtan sa...

Du känner i hjärtat vad som är rätt! Och det är ju inget definitivt beslut, du kan ju gå tillbaka. Kunderna lär garanterat finnas kvar! Kram på dig!

Anonym sa...

Bravo Petra! Låter som en sund idé!

/Frida

Linda K sa...

Va skönt med ett break! Å vilken tur att vi redan är gifta ;)
Håller tummarna att du får lite abstinens efter fotograferingen igen och jag räknar in mig bland de "gamla" kunderna. Nu är vi ju nyfotade men nästa år kanske? Vilken sötnos i mitten förrsten, blev jättebra på väggen hemma oxå.
Kram till dig o Magnus!

Powered by Blogger