TÄVLINGSDAGS !

Det vackra vädret försvann men jag hoppas kunna
sprida lite solsken med en tävling =)

Denna gång lottar vi ut en fotografering (eller två
beroende på hur många som tävlar ;)

Vinsten är alltså en fotografering för max 6 pers/djur
värdet är 900:-
Bilder ingår ej men kan sen efterbeställas.

Fotograferingen gäller barn, vuxna, familj, syskon eller
djur. ( Ej bröllop )

Vad gäller för att få vara med att tävla då?
Jo , jag vill att ni beskriver vad ni vill att vi fotograferar.
Gärna då med lite utmaning, massor av energi och kreativitet
för vi väljer sen ut det alternativ som känns roligast =)
Låt alltså glädjen flöda överraska och framförallt passa på
att göra något annorlunda!

Hoppas att ni hakar på ;)

Tävlingen pågår till 30 april.

Ha en toppen dag!

Kram Petra

31 Kommentar till " TÄVLINGSDAGS ! "

Vi tillsammans sa...

Kul tävling nu ska det funderas så huvudet spricker.

Sofia sa...

Superskoj tävling!!!

Lyckan vore total om vi fick alla syskonen på ett och samma foto. =)
Något med vatten skulle nog fånga deras intresse,plaska,bada..bara fantasin sätter gränserna.

Emma sa...

Åhh vilken härlig tävling. Om jag skulle ha chansen att vinna så skulle jag ge bort fotograferingen till ett av mina kusinbarn. Dom har länge funderar på att fota den lilla tösen som blir 2 den 10 maj, så de skulle passa perfekt att ge bort som present. Dom har nog funderat att ta med någon av deras alla hundar som bor hos mormor och morfar. Där bor de även en katt och två hästar.. Säger samma sak här de är bara fantasin som sätter gränserna tror att hon skulle gå med på allt den lilla fröken.

//Emma

Louise sa...

Nice tävling!

Skulle jag vinna hade jag velat få mig och min underbara lilla familj på ett och samma foto, för en gångs skull. Jag, min sambo Erik och våran son Wilde på med största fokus på Wilde, en glad liten prick på 3,5 mån. Något fint sommarfoto vore super, men ni skulle få fria händer för jag VET att de skulle bli superfina, då jag sett massor med bilder från er.

Anonym sa...

okej! min idé är att fota Rosa på studsmattan! Eller rättare sagt i luften! Helst med en klarblå himmel som bakgrund... nån form av grodperspektiv i alla fall, med flygande hår och rödprickig klänning! Både vackert och coolt...


/Frida

Annas hjärtan sa...

Hej Petra, Magnus och alla andra på Calimero! Som ni fått erfara vid tidigare fotograferingar så är jag full av idéer när det gäller fotografering! Är übersugen på en gammaldags änglabild, i den här stilen: http://www.flickr.com/photos/chicks57/1357270691/ - då får ju dessutom Magnus chansen att visa vad han går för i photoshop! Kram från (Krångel)Anna

Sandra Rönningen sa...

Ohhh va kul med en tävling!

Jag har jättemånga idéer! Skriver ner allihopa.

1. Barnen fotas med såpbubblor.

2. Elmer har på sig sina älskade stövlar (gröna) som han går runt i hela dagarna, naken och bilden är i övrigt svart/vit och stövlarna färgade.

3. Djungeltema. Gröna växter, djungeldjur (giraff, grodor, tukan etc.) Skulle vara roligt om man fick till ett grönt lite större blad á la edens lustgård. De kan vara nakna också. Detta är också barnfotografering :P

4. Barnen tillsammans med farmor, farfar, mormor och morfar. Kul att ha kvar när barnen är större och de kanske inte finns kvar. Jag har faktiskt aldrig sett någon sådan fotografering. Utomhus helst.

5. Barnen tillsammans med pappas gitarr, bas, mammas nyckelharpa, massor av marrackas, "ägg" och tamburin (jabadabado) och mikrofon. För att inspirera och visa vårat musikintresse i familjen.

6. Jag och barnen i folkdräkt. Jag har Ovanåkers folkdräkt som mormor har sytt till min mamma. Vi har också EmyLittles mjukis-folkdräkt till barnen. Vore kul att ta lite bilder i dessa kläder t.ex. vid fäbodarna här uppe i Hackis.

7. "En dag hemma hos oss" fast under en timmes tid. T.ex. Elmer hoppar i våra sängar, Atle ligger och tittar på honom, hela familjen busar. Tror att det kan gå att få många fina "ögonblicksbilder" när vi känner oss lite mer hemma. Elmer och Atle gungar, Elmer springer på gräsmattan.

Nu så har jag tömt mina idéer för den här gången! Hoppas det inte är alltför snurrigt :P

Kram på er!

Emma sa...

Hej!!
Kul med ännu en tävling... :))
Om jag vann skulle jag vilja att ni kunde sätta syskonkärleken och glädjen,skratten och buset mellan mina 3 barn på bild... För det är väll det finaste som finns i hela världen!?

Annas hjärtan sa...

Hej igen!

Ja det har varit en lite trasslig start minst sagt, behöver förstås inte ens nämna att det inte är någon höjdare när man har två barn till hemma och en hund dessutom... Men samtidigt är vi förstås glada att vi får hjälp och att vi kommer till botten med det här en gång för alla.

Jag kom på lite fler uppslag för fotograferingar, ett sommartema ur ett barnperspektiv. Tänk utefrukost med mjölkmustasch, lek i vattenspridaren, barfota med sommartår som Thilda säger (målade tånaglar) känslan av ett nästan evighetslångt sommarlov, spring på gräsmattan, vila i hängmattan och även färgglada regnkläder och hopp i vattenpölar. You name it!

Kramkram!

Anna & co

Sandra Rönningen sa...

Jag har kommit på några fler förslag.

1. Skulle vilja ta kort på alla kusinerna här uppe i Hackis. Det blir en utmaning det Petra! Barnen är 8, 7, 4, 2, 1½ år och 5 månader.

2. Vi är 3 tjejer som var i Spanien och pluggade tillsammans för 5 år sedan och vi kallades för "The pink ladies" av alla i skolan bara för att vi alltid hade rosa kläder på oss. Tror inte att vi äger så många rosa plagg längre men det vore kul med en liten nostalgitripp tre tjejer emellan med rosa kläder och fnitter som på den gamla goda tiden.

3. Elmer busar med sin gudmor och gudfar (som självklart har sina t-shirtar på sig med dessa tryck)

4. Atle myser med sin gudmor.

5. En kompis till mig är gift med en peruan som hon träffade när hon jobbade som volontär i sydamerika. Jag tror inte att de tog några bröllopsbilder så jag tycker att de är värda ett porträtt. Tänk er folkdräkt från Dalarna på Emma och folkdräkt från Peru (indianklädsel) på Elí. Kulturkrock och kärlek på samma gång. Det går att spinna vidare mycket på det.

6. Midsommarklädd familj med kransar och sommarkläder. Bilderna tas ute på vår äng när midsommarblomstren står i full blom.

Kommer säkerligen att komma med fler förslag, om jag får!?

JohannaK sa...

Hej.. Vill vinna det här och Jag är inte så smal och är ganska blyg men har önskat det länge att ta bilder på mig naken på fin, snyggt sätt viken tillsammans med min man..
Mvh JohannaK

Vi tillsammans sa...

Jag skulle vilja göra helt knasiga bröllopsbilder.
Självklart ska jag få vara brud, för det verkar inte ske i verkligheten ; )
En brud som klättrar i träd, liftar, blir jagad av polis, öööööö badar med klänningen. Vi skulle kunna ha marathon i att göra så många tokiga bilder som möjligt !!!
Barnen och Magnus ska också också få toka sig såklart !!!
Till detta skulle självklart Linda få jobba också.
Kanske detta skulle vara en spark i r_ _en för Näs Magnus eller hur !!!
Jag tror helt klart att vi skulle ha en jätte rolig dag allihopa och inte så nervöst och stressigt som det kan vara på bröllopsfotograferingar.

hahahahaha vilken knäpp tant den där Åsa är tänker ni nu !!!!!!!!!

Helena Lindmark, email: lindmark_helena@hotmail.com sa...

Åh vad roligt med tävling!!

Om jag skulle vinna så vore det underbart att få fotograferas tillsammans med min man och våra två barn.
Bilder direkt ur vardagen vore underbart! Tex. barnen hoppandes i tvätten som ska sorteras, sonen (2 år) ridandes på dammsugaren, Elin (4 år) med dammtrasa, båda barnen vid diskbänken iklädda förkläde för att hjälpa till med potatisskalning, bilder av en kaotisk middag med utspilld mjölk, spontana lekar och leenden! Mitt i vårt underbara tvåbarnskaos lever vi dessutom med en kronisk sjukdom då dottern har Diabetes typ 1. Att ha vackra bilder på henne när vi kollar hennes blodsocker, byter hennes nål till insulinpumpen, lillebror som tittar på så förstående...
Skulle vilja fånga vår vardag, vår kärlek till varandra och våra barn mitt i allt som varje dag består av =)

Mirameja sa...

Wow, vilken vinst! Jag skulle i så fall vilja att vi och våra barn fotas i deras farfars
cadillac-59a. De älskar att cruisa på sommaren, så tänkt dotter och jag komma körandes med solglasögon och fladdrande hår.. Eller storebror med den obligatoriska armbågen på dörren så där lagom cool.. Och min man som älskar mullret med sina stora arbetarhänder på ratten.. Najs..

Stina sa...

Aldrig i livet att ni skulle få ta kort på mig. Det finns så mycket liknande bilder via vykort som ser ut som Stina. Tex. flodhäst!;-) Puss

michaela sa...

Å vad roligt =)
Detta är något jag funderat på att göra, och sen ser jag att ni har en tävling kan inte bli bättre =)


1.
En familje dag:
ute å busar, picknick, promenader, lek, bad,
Barnen leker tillsammans och med mamma å pappa.


2.
Eller en fotografering med mig =)
i olika miljöer, fabriken, herrgården, utomhus, vatten =)
olika klädbyten och smink å hår.
fantasin har inga gränser dom sätter ni.

Mvh Michaela

m i l l a h . s e sa...

Oooooh så skoj!!!
Och ooooooh så svårt!!!
Men, jag skulle vilja ha skojsiga bilder på hela vår galna familj, jag, maken och våra fyra gulliganer.
En härlig sommardag i grönska, gärna vatten i bakgrunden, pastelliga kläder och kuddkrig så dunet yr!
Skulle inte vädret vara med (vilket det SKA) så är det ju en fantastisk byggnad ni håller till vid, skulle säkert gå att göra nåt liknande men i en häftig "industrilokal"

Kram kram!

Joanna sa...

Vilken rolig tävling!

Jag har lite olika förslag på vad jag skulle vilja ha förevigat!

*Hela min familj, pappa, syskon, barn och respektive. Inte stelt o uppradat, utan det ska spegla hur livet är. Upp o ner o lek o bus!

*Bara min familj, mamma-pappa, 2 pojkar!

*Utmanande foton på mig!Jag brukar gömma mig för kameror annars och det skulle vara kul att få krypa ur skalet lite grann. En trevlig gåva till gubben;)

Tack för mig!
Mvh Joanna

Låtta sa...

Vilken rolig tävling,men attans vad "svår"!
Känns som alla "ideèr" och tankar är sagda redan,men självklart skulle jag oxå vilja ha några härliga lekfulla bilder på barnen tillsammans(vilket bara det är en utmaning!)

Nått annat jag skulle vilja göra är att ta några fina kort på mig och mina tre syskon,vi är alla lite lika men samtidigt väldigt olika,så det skulle vara häftigt om man kunde fånga upp det på bild.

Sen den tredje tanken jag har är att faktist jag ska bli fotad (hua)
jag är ju som bekant ganska piercad och även tatuerad en hel del bla vingar över hela ryggen,så jag skulle vilja ta "fina" kort på det som fortfarande anses ganska "fult" och skrämmande för vissa.
Nu har jag kommit med lite ideèr,kanske inte så speciella och sprudlande men dom kommer från hjärtat.
Kram Låtta

MonaA sa...

Ja, nu känner jag ju att jag också måste vara med och tävla om detta fina pris, vilken lycka för den som vinner detta!

Själv tycker jag verkligen inte om att vara med på kort, självförtroendet är på topp :-), men jag älskar desto mer när det tas bilder på barnen!

Kanske vore det jättekul att få genomgå en styling och sen ta lite bilder, det är nog enda chansen att få mig med på kort, hihi! Men annars är det barnen som gäller!

Fina bilder i naturen på barnen står högt på önskalistan! Busandes, lekandes, lite halvt smutsiga och sådär som de ser ut till vardags liksom. Glada, arga, fundersamma, förväntansfulla...och alla andra sinnestämningar som de pendlar mellan :-)!
I lite häftiga kläder, där man kanske framkallar i svartvitt men med färg på någon enda detalj, t ex tröja eller gummistövlar, det är så snyggt!

Eller kanske några fina bilder på mig och Magnus tillsammans, det vore också kul. Pussandes, eller skrattandes...Men då inte helkroppsbilder, hahaha!

Ja, nog har jag lite idéer...!

Kram och må gott!

Mona

Anna sa...

Klart jag vill vara med i denna tävling också! Har bara så svårt att hitta på nåt bra... Men nu vet jag vad jag vill! Jag bara älskar hav av vitsippor kanske i en björkskog och vad kan då vara bättre än att fota mina två älskade busungar i ett hav av vitsippor! Liggandes, springades, busande, bubblandes av skratt, ja vad som helst...en solig vårdag! Det önskar jag mig!!

Gabriella sa...

Färgerna i fokus. Svart-vita bilder men med klarblå himmel, barnens blåa ögon syns och t.ex röda gummistövlar eller vattenkanna. Men för övrigt svartvitt.

Motiv: Mina 2 barn ( 1 och 3 år) som busar med varandra i vatten med vattenkanna. Kanske vid ån bakom fabriken. Spontan lek!

Kul tävling!!

Klädsel: Enkel vit klänning, vit skjorta + jeansshorts. Gummistövlar och barfota.

mumsegum sa...

Två busungar i skogen med kvistar och barr i håret. Den ena kikar fram bakom en tall, den andre under en gran.
Eller kanske sittandes i blåbärsris med kottar i hand fnissandes åt varann :)

En lockig tös på 4:a och en 2årig gosse med hockeyfrilla passar fint i skogen där man inte behöver vara stilla :)

Madde sa...

Kul tävling, den måste jag vara med i! Om jag vann skulle det bli foton på mina underbara pojkar, i/på/omkring pappa Jontes röda mustang! Riktiga raggarbilder ;)
/Madde

Jill sa...

Åh då har jag två förslag.

Jag skulle vilja ta action bilder på min hund. De e en utmaning att få till sånna bilder. Me hopp, spring och lek.

Nummer två.

Jag skulle vilja ha bilder på min son i masdräkt när han leker och inte gör saker som man får för sina föräldrar när man är finklädd. Hoppar i vattenpölar, äter choklad, smiter in i kohagen m.m

lilla angelyne sa...

Jättefin tävling (och toppenförslag av tidigare tävlanden...).

Om vi skulle ha turen att vinna skulle jag nog ändå önska en fotografering av vår lilla familj. Mamma, pappa, lilla Eira (snart 7 månader) och Troy i himlen. Det skulle vara fint om vi kunde väva in vår familjs stora måtto "Amor vincit omnia" tillsammans med att på något vis symbolisera att T alltid finns med oss samtidigt som lilla, högst levande busiga Eira finns här... Snurrigt kanske, men ni förstår kanske?! ;-)

Kram
S

Anonym sa...

Skulle vilja fotograferas med min jättekula till mage samt pussande småsyskon..
Ögonblicksbilder är det bästa som finns.

Mvh Michaela som intagit en ny kroppsform a´la muminmamman

Sandra sa...

Jag skulle vilja ha en fin familjefotografering, gärna ute i naturen som känns som vårt rätta element. På bilden ska givetvis även våra tre hundar vara med, en utmaning, men det vore fantastiskt roligt att föreviga.

Anonym sa...

Rolig tävlig :)

En väldigt härlig fotografering för vår del skulle vara ute i vår sommarstuga i Bjursås där barnen älskar att leka och busa hela sommaren. Allt från lekstugan till bad i sjön och lek i klätterträdet lockar :)

Men att få med våra två busungar på foto kan vara en utmaning...

// Jeanette

Hellöre sa...

Eftersom vi använder teckenspråk dagligt så nåt med händerna?

Kanske hela familjens händerna tillsammans. Olika rörelse? skuggor?

tjockismamman sa...

Wow vilken tävling, den vill jag vinna.
Här är mina förslag:

1. Hela familjen bestående av mamma/pappa/dotter 2,5 år/dotter 7 månader plus katt sovandes/liggandes i sängen under vita lakan.

2. Hela familjen busandes i vattnet vid vårt sommarställe ute på Runn.

3. Ego kort på mig som visar att kraftigt överviktiga kan bli fina på bild. Lite makeover tema.

4. Barnen lekandes/kladdandes med färg. Foton i svartvitt där färgens färger bara syns, kontrastbilder.

Powered by Blogger