Höst..mys?!

Hej!

Jag antar att ingen har undgått hösten som kommit smygande. Löven har börjat trilla av träden och man måste ha på sig mössa och vantar för att inte frysa. 

Jag tycker själv att det inte var så länge sedan som man kunde ligga och steka på gräsmattan iklädd endast bikini och med ett glas iskall hallonsoda i näven.
Men nu i morse när jag promenerade till bussen var det mössa, vantar och halsduk på som gällde.. Det går så fort ibland "/ 

 Men jag måste erkänna att hösten ändå är en ganska härlig årstid. Man får börja tända lite stearinljus här och där i huset. Man kan tända en liten brasa i sin eldstad (om man ha en sådan vill säga, annars så tycker jag att du ska låta bli att elda inomhus!) Man kan krypa ned i soffan med en varm kopp te/kaffe och bara titta på blåsten, kylan och regent utanför sovrumsfönstret.
 För att inte tala om de dagar då solen skiner på lövens alla färger och det är lite lagom kallt ute. Tänk dig då att få dra på dig springskorna och kuta ut i skogen, bara springa dig lycklig och faktskt känna att du är ute i friska luften! Det är en härlig kännsla som jag aldrig får nog av :) 



Dessutom har vi här på Calimero fått in en massa  nya höstgrejer som man kan förgylla den ack så tråkiga höstvardagen med, såsom ljuslyktor, skyltar med fina budskap, burkar i alla storlekar och varma kläder till barnen! :)

Så njut utav hösten nu när den är här, för vem vet när man får uppleva den igen?

Jag säger bara 

Carpe diem
(Fånga dagen)

Kram
 Caroline (praktikanten)


2 Kommentar till " Höst..mys?! "

Anonym sa...

Vilken trevlig praktikant. Var rädd om henne./Manne

Anonym sa...

Den bäste praktikanten <3/ Anne-Lie

Powered by Blogger