Historien om Calimero

Godmorgon !

Tänkte nu dela med mig av varför vårat företag
heter just Calimero.

När jag var lite så hade jag en liten bilderbok
med calimero. Vem jag fått den av vet jag inte.
I allafall så var jag en gång så sjuk att doktorn
kom hem för att titta på mig. Då säger han
"och vad heter du då lilla vän" ?
Tittandes med stora ögon svarar jag då
"kajimeerå" :)

På någotvis har jag nog alltid kännt mig som den
svarta lilla kyckling som han är. Lite annorlunda
och lite otursföljd, precis som orginalet calimero.
Men på någotvis har det gjort mig stark som människa.
Det har också gett mig styrkan att göra dom saker som
andra kanske prata om att göra men inte gör.
Våga leva lite vi vet inte alls vad morgondagen har
att erbjuda. Så förverkliga era drömmar, det går med lite vilja.

För mig är lyckan min underbara familj och vårat företag.
Det är mycket slit just nu och vi får på sikt se om det
är värt allt. Men vi har i allafall försökt att leva på en dröm
och mer kan man inte begära.

Hoppas att ni alla får en toppen dag.
Var rädda om varandra och kramas mycket!
KRAM Petra

1 Kommentar till " Historien om Calimero "

Anonym sa...

Ville bara påminna dig om att jsg älskar dig vännen. Om man nu får säga vän till någon man aldrig ser eller umgås med...*L* Men i mitt hjärta finns du iallfall varje dag, varje sekund och min förhoppning om vänskap igen lämnar mig inte i första stund. Vackra duktiga kvinna!
Jobba på för det du tror på , det du tycker är viktigt i livet.....
KRAM KRAM LInda G

Powered by Blogger